Diensten

Wat is Chiptuning?
Chiptuning is het aanpassen van de motormanagment software. Hierbij worden de parameters van de motormanagmement software opnieuw afgestemd met de ideale waardes. Zo word de hoeveelheid brandstof die mag worden ingespoten en op welk tijdstip dit gebeurt aangepast en geoptimaliseerd.
De aangepaste parameters blijven ten alle tijden binnen de grenswaardes die door de fabrikant zijn opgegeven. Chiptuning heeft het beste resultaat bij voertuigen met turbo compressor of G-lader.

Wij zijn
Stage 1 tuning
Stage1 chiptuning is de voordeligste manier om zonder grote ingrepen en kosten meer trekkracht en vermogen uit uw auto te halen. Dit wordt gedaan door de software van de ECU aan te passen. Deze software-aanpassing is zeer specialistisch en vereist veel kennis van de techniek.

Stage 2 tuning
Stage 2 als u een voertuig met motorupgrades heeft. Hiermee bedoelen wij aanpassingen als een turbo, luchtinlaat,injectoren of een downpipe. Wij gaan voor u aan de slag met het motormanagement. Deze stage van chiptuning is altijd volledig op maat gemaakt. Het is daarom ook echte maatwerk!
We passen diverse parameters van het systeem aan waarbij wij oog hebben voor de veiligheidsnormen. Wij stellen de brandstof, zuurstof en ontsteking beter op elkaar af waardoor uw motor meer vermogen kan leveren. De vermogenswinst, souplesse en rijplezier wordt gegarandeerd vergroot.

ECO tuning
EGR uitschakelen
Waarom zou je de EGR klep uitschakelen? De EGR-klep wordt tegenwoordig steeds vaker in de uitlaat van auto’s geplaatst om de uitstoot van stikstof te verminderen, dit als reactie op de toenemende milieueisen voor auto’s in Nederland. Nieuwe voorschriften vereisen aanzienlijke vermindering van emissies, wat leidt tot innovaties zoals roetfilters en EGR-kleppen.
Vanwege nieuwe richtlijnen moet de uitstoot van voertuigen zo veel mogelijk worden verminderd. Ontwikkelingen als de roetfilter en EGR kleppen zijn hier een voorbeeld van. Echter, de EGR klep kent vele problemen en storingen die kunnen leiden tot zware vervuiling. De EGR klep uitschakelen kan ervoor zorgen dat deze problemen verminderd worden. U zult nu een stuk langer met uw brandstof kunnen doen en de auto krijgt ook nog eens een toename van vermogen.

TCU Automaat Stage 1

TCU Automaat Stage 2
- Verhogen koppelbegrenzing en koppelingsdruk
- Optimaliseren schakeltoerentallen
Aanpassen maximaal schakeltoerental - Optimaliseren schakelsnelheid
Decat
Decat is een behoefte voor auto waarvan de katalysator verwijderd is. Dit kan leiden tot storingslampje nadat de ECU (motor management computer) dit opgemerkt heeft. In dat geval moet het uitgezet worden in de software om foutmeldingen te voorkomen.

Hard cut limiter

Pops & bangs / crackle map
Adblue uitschakelen
Sommige merken vertonen vaak storingen in het Adblue-systeem.
Schakelt het Adblue-systeem elektronisch uit en verwijdert bijbehorende waarschuwingsberichten. Het uitschakelen van het Adblue-systeem gebeurt door herprogrammering van het motormanagementsysteem.

Start Stop uitschakelen
Bij de meeste auto’s kunnen we het start-stop systeem uitschakelen dan staat het systeem standaard uit en kan het handmatig worden ingeschakeld. Zo behoudt u zelf de volledige controle over uw voertuig.
Hoewel het brandstof bespaart en emissies vermindert door de motor uit te schakelen tijdens stilstand, kan leiden tot verhoogde slijtage aan de startmotor en accu, en verminderd rijcomfort door het herstarten van de motor.

Foutcodes uitschrijven
Motorstoringscodes, ook bekend als DTC of soms P-Codes, worden aangegeven wanneer de motorbesturingseenheid vaststelt dat er mogelijk een probleem of storing is met het motormanagementsysteem. Met het uitschrijven / wegschrijven / uitschakelen van foutcodes voorkomen we dat dashboard lampjes gaan branden en dat het voertuig in noodloop komt.
De reden voor de foutcode zelf is om het probleem te traceren naar een specifiek gebied of een specifieke sensor in het systeem, zodat iedereen die aan het voertuig werkt het probleem kan traceren.
DTC- en motorfoutcodes bestaan uit 1 beginletter gevolgd door 4 cijfers, die samen uniek zijn voor een onderdeel of sensor in het motormanagementsysteem.
OPF/GPF/DPF (roetfilter) verwijderen
Door steeds strengere milieueisen moeten steeds meer moderne auto’s eraan geloven. De roetfilter wordt langzamerhand een veelvoorkomend onderdeel bij veel autofabrikanten. Waar voorheen enkel de dieselmotoren werden uitgerust met een roetfilter worden tegenwoordig ook de benzinemotoren voorzien van een filter.
Deze filter, ook wel OPF of GPF filter genoemd, heeft als doel de uitstoot van schadelijke roetdeeltjes te verminderen. Dit is marginaal beter voor het milieu, maar vele malen slechter voor de beleving in uw auto! Een OPF of GPF filter verwijderen is daarom bij veel automobilisten gewenst. Het draagt bij aan het geluid, het vermogen en het brandstofverbruik.